Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora celoživotního učení a mobilit na středních školách v Moravskoslezském kraji
Kubátová Ortová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
V úvodních kapitolách diplomové práce lze nalézt informace o strategických záměrech a opatřeních, kterými se státy Evropské unii snaží vytvořit podmínky pro celoživotní vzdělávání dospělých. Cílem diplomové práce je podat přehled o tom, jakým způsobem se na těchto záměrech podílí střední školy. Téma vzdělávání dospělých na středních školách je pojato především ve vazbě na Zákon 179 /2006 Sb., o ověřování a uznávaní výsledků dalšího vzdělávání. Diplomová práce dále podává podrobnější informace o dotačních titulech, které mohou školy využít na podporu tzv. mobilit. Ve výzkumné části se práce pokouší zjistit, zda existuje vztah mezi velikostí školy, či typem školy a úspěšností škol při realizaci rekvalifikací, či jejich zapojení do mobilit. Výběrovým vzorkem jsou střední školy Moravskoslezského kraje. Výběr tématu práce byl ovlivněn cíli definovanými ve strategickém dokumentu "ET - 2020" (Vzdělávání a odborná příprava 2020). První definovaným cílem tohoto dokumentu je "Realizovat celoživotní učení a mobilitu v učení." KLÍČOVÁ SLOVA: Agentura Mládež v akci, agentura NAEP, ET 2020, mobility škol, národní soustava kvalifikací, Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, sítě škol, projekt UNIV, uznávání a ověřování výsledků dalšího vzdělávání, vzdělávání dospělých.
Zajišťování transparentnosti a kvality při zavádění ECVET v ČR
Slivková, Helena ; Kaňáková, Martina ; Kadlec, Miroslav
Cílem zpracování návrhu je připravit materiál, který – ve vazbě na aktuální stav zavádění ECVET – reaguje na potřebu zajistit informovanost, transparentnost a kvalitu v procesu zavádění ECVET a identifikovat akcenty pro zavádění ECVET v nadcházejícím období.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Podpora celoživotního učení a mobilit na středních školách v Moravskoslezském kraji
Kubátová Ortová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
V úvodních kapitolách diplomové práce lze nalézt informace o strategických záměrech a opatřeních, kterými se státy Evropské unii snaží vytvořit podmínky pro celoživotní vzdělávání dospělých. Cílem diplomové práce je podat přehled o tom, jakým způsobem se na těchto záměrech podílí střední školy. Téma vzdělávání dospělých na středních školách je pojato především ve vazbě na Zákon 179 /2006 Sb., o ověřování a uznávaní výsledků dalšího vzdělávání. Diplomová práce dále podává podrobnější informace o dotačních titulech, které mohou školy využít na podporu tzv. mobilit. Ve výzkumné části se práce pokouší zjistit, zda existuje vztah mezi velikostí školy, či typem školy a úspěšností škol při realizaci rekvalifikací, či jejich zapojení do mobilit. Výběrovým vzorkem jsou střední školy Moravskoslezského kraje. Výběr tématu práce byl ovlivněn cíli definovanými ve strategickém dokumentu "ET - 2020" (Vzdělávání a odborná příprava 2020). První definovaným cílem tohoto dokumentu je "Realizovat celoživotní učení a mobilitu v učení." KLÍČOVÁ SLOVA: Agentura Mládež v akci, agentura NAEP, ET 2020, mobility škol, národní soustava kvalifikací, Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, sítě škol, projekt UNIV, uznávání a ověřování výsledků dalšího vzdělávání, vzdělávání dospělých.
Uplatnění absolventů na trhu práce po složení zkoušky dle Národní soustavy kvalifikací
Hourová, Michaela ; Hrdlička, Pavel (vedoucí práce) ; Markéta, Markéta (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice projektu Národní soustavy kvalifikací jako nástroje k uznávání výsledků učení a dalšího vzdělávání a současného stavu uplatnění občanů na trhu práce po složení zkoušky dle Národní soustavy kvalifikací (NSK). V rámci teoretické části diplomové práce jsou definovány základní pojmy, tj. úplná profesní kvalifikace, profesní kvalifikace, standardy, sektorové rady, trh práce, úřad práce, Národní soustava kvalifikací, Národní soustava povolání, rekvalifikace, celoživotní učení, další vzdělávaní atd. Další část je zaměřena na přehled a rozbor zákonů a prováděcích právních předpisů upravujících předmětnou problematiku a zákonů a prováděcích právních předpisů s touto problematikou souvisejících, včetně dokumentů Evropské unie v oblasti kvalifikací a jejich srovnání s českou úpravou. Praktická část je zaměřena na jednu profesní kvalifikaci označovanou kódem 69-008-E: Úklidový pracovník administrativních ploch. Bylo provedeno dotazníkové šetření s cílem zjistit důvody absolventů pro jejich zapojení do NSK, přínos pro získání zaměstnání v novém oboru, či udržení jejich pracovní pozice. Závěr obsahuje zhodnocení využití NSK v praxi, její přínos pro absolventy zkoušky a souhrnné vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření.
Vzdělávání dospělých
KUBELOVÁ, Kamila
Cílem této bakalářské práce je nastínit problematiku vzdělávání dospělých, představit program Národní soustavy kvalifikací, který obsahuje přehled existujících možností na doplnění vzdělání a vytvořit návrh na formu závěrečných zkoušek rekvalifikačního oboru Kadeřník a jeho začlenění do této soustavy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.